CELE TREI MOTIVE PENTRU CARE PIERZI PACIENȚI

Când un pacient nu revine în cabinetul tău și nu solicită din nou serviciile tale, de cele mai multe ori nu știi de ce se întâmplă asta. Mulți din aceşti pacienți nu o să-ţi spună că un alt cabinet dintr-o altă stradă arată mai bine și că le place să meargă acolo…


Oricare ar fi motivul, pierderea pacienților cu siguranță dăunează afacerii tale și influențează negativ productivitatea și munca ta de bază. După pierderea unui pacient nu vei mai avea oportunitatea să-l tratezi în viitor şi nu o să te recomande altora.
Numărul redus de pacienți poate fi frustrant și poate afecta dezastruos situaţia financiară a cabinetului tău.
Iată trei motive pentru care poţi să pierzi pacienți și sfaturi care te pot ajuta să câștigi loialitatea acestora.

1. Nu te concentrezi asupra oferirii unei experiențe excepționale

Pacienții știu că au opțiuni multiple. Dacă au trăit o experiență nu tocmai plăcută în cabinetul tău, ei au libertatea de a apela și cere o programare la un alt cabinet medical, nu îi leagă nimic de tine sau de serviciile tale. Pentru a evita acest scenariu, trebuie să pui accentul pe oferirea unui serviciu medical de cea mai bună calitate.
Cum se poate? Educă permanent membrii echipei tale medicale, pacienţii trebuie întâmpinaţi cu un zâmbet prietenos și trebuie ajutaţi în orice situație. Oferă un tratament de calitate și o experienţă confortabilă, astfel pacienţii știu că sunt pe mâini bune. Mobilează recepția în aşa fel încât să fie prietenoasă, să arate ca o recepţie de centru wellness sau ca o sufragerie primitoare și nici într-un caz ca un cabinet medical învechit, trebuie să creezi un mediu înconjurător cât mai relaxant posibil. Este foarte important să creezi un sistem de comunicare performant cu pacienții tăi. Întreabă pacienții despre obiectivele lor de sănătate, află cât mai multe detalii despre familie, locurile lor de muncă şi despre aspiraţiile acestora. Ascultă cu adevărat nevoile şi problemele lor și încearcă să îi ajuţi să facă  schimbări pozitive. Încearcă să creezi conexiuni și să câştigi astfel încrederea lor, vei observa că pacienții devin loiali și acceptă tratamentele pe care le recomanzi.

2. Nu mediatizezi suficient serviciile oferite

Majoritatea medicilor nu se ocupă de marketing și chiar dacă o fac, sunt de obicei mai preocupați de atragerea de noi pacienți decât de păstrarea celor pe care îi au deja. Problema este că, dacă pacienții nu știu ce servicii oferi, ei vor presupune că trebuie să meargă la o altă clinică pentru tratamentele speciale, cum ar fi implanturile, procedurile chirurgicale, etc.
Mesajul? Asigură-te că pacienții actuali cunosc toate tratamentele pe care le poți realiza. Trimite un e-mail sau SMS pentru a-i anunța despre servicii noi și pune materiale promoționale în zona de așteptare. Când pacienții te vor înştiinţa despre obiectivele lor de sănătate, oferă cât mai multe detalii legate de tratamentele pe care le oferi, care-i pot ajuta să atingă aceste obiective. Când știu exact ce poți face pentru ei, este mult mai probabil să aleagă să fii, cel care îi tratează în continuare…

3. Nu ţine pacienţii în așteptare

Majoritatea pacienților reuşesc foarte greu să găsească un interval de timp pentru a ajunge la o întâlnire dentară, acest lucru fiind datorat programului lor aglomerat, și nu vor fi deloc fericiți dacă petrec o oră sau două în zona de recepție, așteptând să fie chemaţi în sala de tratament. Trebuie să te asiguri că programările sunt respectate şi astfel devii productiv, nu doar ocupat.

Construirea unei baze solide de pacienți loiali este cheia succesului. Înțelegerea motivului pentru care pacienții părăsesc anumiţi dentişti și apoi punerea în aplicare modificările necesare pentru a face clinica mai atractivă, ajuta să măreşti numărul de pacienți care revin şi apelează cu drag la serviciile medicale pe care le oferi.

Evolvo – ajutorul tău zilnic!

Demo gratuit

Pentru a vedea varianta demo a aplicației Evolvo completează formularul online sau trimite un email la adresa info@evolvo.ro. Vei fi contactat în cel mai scurt timp de către un reprezentant Evolvo, cine te va îndruma și va răspunde întrebărilor tale. Sau, cel mai convenient, ridică telefonul și sună-ne la +40 365 441 611!