Lecția COVID-19

În perspeciva unui manager medical.


Să reflectăm asupra provocărilor anului 2020, la modul în care cabinetele medicale s-au împotmolit și s-au reorganizat. În plus am pregătit câteva sfaturi despre cum poți supraviețui pandemiei și chiar să prosperi în această perioadă.
Ei bine, s-a întâmplat repede, nu-i așa? 
Nu demult ziceam la începutul anului: – „La mulți ani 2020! Va fi un an minunat”,  până în martie, după care lucrurile s-au schimbat. Nimeni nu și-ar fi imaginat sau anticipat că toate acestea se pot întâmpla și totuși, iată-ne … 
Acest an ne-a arătat extremele, atât cele minime cât și cele maxime, iar toată lumea a gestionat cum a putut mai bine această situație. Probabil ar trebui să luăm un minut de reculegere și să recunoaștem că am făcut treabă bună, în special dacă suntem cei care încă stau pe picioare.

Bravo vouă!

Atunci când lucrurile nu merg conform așteptărilor și ai trecut peste o perioadă grea, încearcă să privești în urmă și să vezi ce poți învață din trecut. Vor exista întotdeauna momente în viață, când lucrurile merg prost sau pur și simplu nu cum ți-ai planificat. Este inevitabil. Așa e viața. Cu toate acestea, dacă reușim să învățam din situațiile grele, putem să ne transformăm viața pozitiv. Putem crește și învăța să ne asigurăm că într-o situație similară vom fi și mai pregătiți.
Ca profesioniști în medicină sau ca personal angajat care lucrează într-un cabinet medical, ce putem învăța în timp ce trecem prin COVID-19, ANUL 2020?
Ce am învățat?
Cuvântul cheie este comunicarea.

Fie că este vorba de medici, pacienți, personal auxiliar, comunicarea informațiilor corecte, în timp util și în mod regulat poate face diferența între a rămâne pe picioare sau nu.

Am văzut cum multe cabinete au greșit în comunicarea cu pacienții, nu au reușit să le prezinte planul lor de închidere/redeschidere, procesul de reprogramare, reluarea planurilor de tratament, nemaivorbind de noile protocoale adoptate. Acest lucru a dus la situația în care mulți pacienți au ales alte opțiuni sau pur și simplu nu s-au mai întors datorită lipsei de comunicare.
De asemenea se observă o diferență între acele echipe medicale care aveau o comunicare puternică pe tot parcursul închiderii și redeschiderii și cele la care acest lucru nu a funcționat. Multe cabinete au redeschis cu personal lipsă, fără medici colaboratori, din cauza lipsei de comunicare sau a unui plan strategic detaliat cu privire la pașii următori. Apoi au existat echipe medicale care nu numai că au rămas activi în aceste momente, dar s-au și dezvoltat, pentru că au fost receptivi către domenii și abordări noi, într-o situație în care s-au trezit de la o zi la alta.
Conducerea
Credem că nu este doar un titlu, care te face membru al conducerii unei unități medicale, ci și un exemplu de urmărit.
Au existat mulți administratori care și-au intensificat activitatea, pe de altă parte au fost alții care ar fi putut face mai mult. Cu cât conducerea unui cabinet este mai puternică, cu atât echipa în spatele ei este mai eficientă, atât pentru pacient cât și pentru cabinet.

Managerii cabinetelor sunt oameni care își asumă responsabilitatea, atunci și acolo unde este nevoie. Permite-mi să-ți dau și un exemplu. Presiunea economică cu care ne confruntăm în anul 2020, ne-a arătat cine sunt adevărații lideri, precum și care sunt acei angajați cu care poți trece prin momente grele. Din nefericire anul 2020 ia scos în evidență și pe cei care preferau să nu facă nimic, eventual să-și epuizeze energia, plângându-se doar că lucrurile s-au înrăutățit.


Credem că lecția acestei perioade este că merită investit în personal și mai ales în lideri care și-au dovedit capacitățile. Angajații care au făcut un efort suplimentar, au lucrat în echipă, au rămas pozitivi și au ajutat cu toată putința, ei sunt asociații tăi. E posibil ca unii să nu aibă titluri, dar și-au dovedit abilitățile, ei sunt acei membri pe care ar trebui să te bazezi în continuare.

În ceea ce privește tema conducerii, dacă crezi că ai avut zone unde ai rămas descoperit, cu lipsuri, atunci fă-ți timp de acum să le îmbunătățești. Dacă tu, administratorul unui cabinet medical sau cei de la care te așteptai să ia decizii înțelepte, nu au făcut-o precum ai sperat, caută-ți un suport tehnic/profesional și dă-i posibilitatea personalului tău să învețe și să fie pregătit pentru cazuri similare pe viitor. Uneori lipsa de decizie nu înseamnă că nu vrei, mai degrabă că nu știi ce să faci. Găsește o sursă de instruire permanentă, prin cursuri, cărți sau orice ce te ajută să-ți dezvolți calitățile de a administra mai bine și vei fi surprins cât de bine te va ajuta atât în vremuri bune cât și în cele rele.
Tehnologia
În cele din urmă, să abordăm tehnologia și pe cei care ezită să îmbrățișeze această soluție. Majoritatea cabinetelor medicale s-au trezit deconectate de membrii echipei, pacienți și de pasul următor pe care ar trebui să-l facă, deoarece nu au folosit o tehnologie adecvată în administrația lor.
Dacă tu încă folosești în mod regulat fax-ul sau ai un program bazat pe o tehnologie locală sau și mai rău, administrația cabinetului este încă pe hârtie, ești rămas în urmă.
Multe cabinete au pierdut legătura cu pacienții deoarece nu aveau tehnologia potrivită. Desigur nu poți face medicină de la distanță, dar sunt multe lucruri pe care le poți face cu ajutorul tehnologiei. Poți continua comunicarea, poți oferii consultanță sau planuri de tratament și programări.
Rămâi conectat cu pacienții folosind tehnologia oferită de Evolvo. Te va ajuta să prestezi servicii de calitate și te va ajuta să fi mai bine pregătit. 

Există multe platforme similare, însă ca lider tu trebuie să alegi ce este mai bun, o soluție fiabilă și bazată pe o tehnologie de ultimă oră. Acest an a confirmat că trebuie să îmbrățișezi integrarea unei tehnologii noi în activitatea cabinetului, iar Evolvo îți oferă tot ce este mai bun pe piață.

Sper că atunci când vei privi în urmă, la anul 2020, vei vedea că te-ai orientat bine, personalul tău a avansat către o abordare mai pozitivă și că ai ieșit din aceste lupte cu experiență. Te provoc să folosești aceste perioade dificile ca un apel de a lua decizii importante pentru a-ți consolida afacerea, comunicarea și tehnologia din cabinetul tău. Dacă faci îmbunătățiri în aceste trei domenii, nu vei regreta lecțiile pe care la-ai învățat în acest an.
Ștefan BOTA

Evolvo Romania
0365-441-611
stefan.bota@evolvo.ro 
www.evolvo.ro

Folosește aplicațiile noastre

Demo gratuit

Sună acum la +40 365 441 611 sau completează formularul online aici pentru a cere un DEMO gratuit. Eventual trimite-ne un email la info@evolvo.ro și colegii noștri te vor contacta în cel mai scurt timp posibil.