Indicatorii cheie de performanță (KPI) pentru cabinetul medical

Financiar
21 sept. 2022
Statistici pe care fiecare medic ar trebui NEAPĂRAT să îi cunoască
Starea de sănătate este importantă pentru mulți, după cum spune și proverbul românesc: “Cine-i sănătos e destul de bogat”. Același lucru este valabil și în cazul cabinetului tău medical. Dacă ai un cabinet puternic, va avea o producție înfloritoare și tu vei avea profit. Dar, ca să determini acest lucru trebuie să cunoști indicatorii cheie de performanță (KPI), care sunt de fapt acele rapoarte/statistici reale care furnizează o imagine adevărată a performanței practicii tale.

Dacă nu reușești să măsori și să monitorizezi lunar rapoartele de profit și pierdere, riști să orbești, efectiv să nu observi semnele timpurie privind scăderea performanței cabinetului.

Producția

Cel mai important indicator este producția cabinetului. Producția trebuie neapărat să crească. Fără creșterea producției, cabinetul va scădea în performanța afacerilor. Trebuie să ai obiective legate de producție. Fără obiective, cabinetul ar putea devia de la direcția de acțiune necesară. Prin compararea acestor obiective sau KPI-uri țintă, poți determina dacă există vreo reducere a producției în cabinet. Important este să înțelegi că doar creșterea producției poate duce la o creștere relativă a veniturilor cabinetului tău medical.

Profitul

Profitul este un obiectiv esențial, mai degrabă linia de bază a tuturor indicelor, pentru că după cum se spune, nu poți cheltui venituri, poți cheltui doar profit. Profitul este tot ceea ce îți rămâne din venituri după ce achiți toate facturile și cheltuielile generale a cabinetului din perioada de calcul. Această sumă îl poți reinvesti în firmă prin cumpărarea de noi tehnologii sau poți să-l adaugi la venitul tău personal.

Majoritatea cabinetelor cu producție ridicată pot crește profitabilitatea cu 5% sau 6% sau mult mai mult dacă cresc producția cu 30% până la 50% în următorii trei ani.

Pacienții activi

Numărul de pacienți activi este un indicator cheie (KPI) critic. Prin activ, vreau să fiu foarte clar: mă refer la pacienții care dețin la tine o programare în viitor. Orice pacient care nu este programat în prezent este un posibil pacient pierdut. Acest KPI este atât de important, încât ar trebui urmărit zilnic! Câți pacienți și-au făcut următoarea programare? Câți sunt restante (adică nu au următoarea programare)? Concluzia: dacă ai o bază de date cu pacienți activi din ce în ce mai mare, practica ta se va descurca excelent și poți să te aștepți la o posibilă creștere.

Pacienții noi

Numărul pacienților noi este crucial pentru orice cabinet medical. În anumite specialități, cum ar fi chirurgia generală, chirurgia plastică, microchirurgie reconstructivă, cei mai mulți pacienți sunt noi. Pentru aceste specialități sus menționate 90% din totalul încasărilor vin din pacienții noi. Trebuie să ai și tu un model, trebuie să știi de unde să câștigi și să menții noi pacienți loiali fără investiție mare.

Producția medie per pacient

Producția medie per pacient arată valoarea financiară absolută a unui pacient pentru cabinetul medical. Îți recomandăm să faci regulat o analiză pentru venitul mediu per pacient și fă tot posibilul pentru îmbunătățirea acestui punct. Anual trebuie să crești această valoare. Altfel, cel mai probabil vei duce cabinetul la scădere. De exemplu implementează noi servicii, adăuga un nou program de diagnostic, fă examene cuprinzătoare și planuri de tratamente, iar producția per pacient va crește semnificativ.

Numerar

În timpul pandemiei în special în faza de închidere, numerarul a devenit un interes proeminent pentru majoritatea practicilor. Mai mult de 90% dintre cabinetele medicale aveau la îndemână o rezervă mai puțin de o lună de numerar.

Având în vedere acest lucru, una dintre marile lecții care trebuie învățate din pandemie este că banii sunt adevăratul rege. Îți recomandăm să deții o rezervă de numerar pentru trei sau patru luni. Numerarul poate fi acumulat încet și treptat, dar ar trebui economisit.

Banii cash, în orice afacere, este una dintre cele mai importante valori care trebuie luate în considerare.

Deși este puțin probabil că vom experimenta o altă pandemie în curând, pot exista și alte zone de incertitudine, iar numerarul te va ajuta întotdeauna la construirea unei fortărețe în jurul cabinetului.

CONCLUZIE: deși cabinetul tău pare să funcționeze fără probleme, trebuie neapărat să urmărești aceste rapoarte în mod constant, astfel încât să poți înțelege și să știi dacă cabinetul tău se încadrează în limitele normale.

Modalitatea cea mai rapidă și simplă este folosirea software-ului de management medical Evolvo, care la rândul lui, cu modulul de Rapoarte și Statistici îți arată o imagine clară și reală a modului în care se desfășoară practica ta. Dacă studiezi aceste rapoarte lunar, ei vor începe treptat să-ți spună o poveste, îți vor arăta părțile în care cabinetul tău se descurcă foarte bine, dar și acele părți în care necesită îmbunătățiri.

Pentru a încheia, îți vom aminti că o imagine valorează cât o mie de cuvinte. Cu Evolvo obții vizualizarea acestor date în tabele, o imagine completă, la 360 de grade. Vei înțelege mai bine performanțele fiecărui KPI și modurile în care acestea se aliniază cu obiectivele strategiei tale de marketing sau ale unei anumite campanii.

Soluții digitale de sănătate de la Evolvo - simplu și eficient

Cere DEMO gratuit

Ești interesat de Evolvo? Nu ezita să ne suni la +40 365 441 611 sau trimite-ne datele tale de contact la info@evolvo.ro. Varianta a treia este să completezi un formular online și te asigurăm că vei fi contactat de unul dintre reprezentanții noștri, în cel mai scurt timp.

Cere DEMO gratuit

Ești interesat de Evolvo? Nu ezita să ne suni la +40 365 441 611 sau trimite-ne datele tale de contact la info@evolvo.ro. Varianta a treia este să completezi un formular online și te asigurăm că vei fi contactat de unul dintre reprezentanții noștri, în cel mai scurt timp.

Cere DEMO gratuit

Ești interesat de Evolvo? Nu ezita să ne suni la +40 365 441 611 sau trimite-ne datele tale de contact la info@evolvo.ro. Varianta a treia este să completezi un formular online și te asigurăm că vei fi contactat de unul dintre reprezentanții noștri, în cel mai scurt timp.