5 pași pentru un cabinet medical PAPERLESS

5 pași pentru un cabinet medical PAPERLESS


5 pași pentru un cabinet medical PAPERLESS
Nu există îndoială că în ultimii 20 de ani am fost martorii unei schimbări radicale în tot ce înseamnă cabinet medical modern. Medicul trebuie să realizeze că noile tehnologii şi soluțiile informatice îl fac mai eficient, reduc costurile şi descentralizează administrația.
Într-adevăr sunt mulți care afirmă, că în continuare vor avea nevoie de hârtie în procesul administrativ şi fac referire la o Trimitere listată, un Plan de tratament semnat pe hârtie sau o legislație interpretată. Însă ajunge să ne gândim la banala plată electronică, efectuată prin poziționarea telefonului peste POS şi să preconizăm evoluția administrativă. Timpul va oferi într-un final răspunsul.
Am elaborat o listă de verificare în 5 puncte, pentru cei care doresc să investească în tehnologie şi vor să facă pasul către administrarea medicală Paperless.
Sistemul de management
Cei care doresc să scape de hârtie, trebuie să ia în considerare că au nevoie de o alternativă digitală pentru tot ceea ce astăzi este realizată pe hârtie: evidenţă pacienți, registre, programări, chestionare, documentare medicală, rapoarte, semnătura pacientului sau chiar mai multe…
Este important să înțelegi dacă te aștepți ca programul să realizeze totul, cele mai multe soluții nu vor face faţă, ori din perspectiva arhitecturii ori din cauza tehnologiei învechite pe care a fost dezvoltat. Din fericire sunt programe moderne care permit comunicare cu programe terțe şi pot funcționa din mai multe aspecte administrative, de ex. comunicarea cu o casă de marcat fiscalizată, cu o tabletă de semnătură electronică.
Dotarea recepției şi a sălii de tratament
Zilele când într-o instituție există o singură cameră şi un televizor în coltul de sus al sălii de așteptare, a fost înlocuit cu dotări moderne şi integrate între ele. Cele mai multe cabinete dețin mai multe dispozitive:
  • laptop pentru medici în sala de tratament;
  • laptop pentru personalul auxiliar la recepție;
  • tablete pentru pacienți pentru completarea chestionarelor şi acordurilor încă în sala de așteptare;
  • monitoare mari pentru recepție sau aplicație mobilă pe Smarthphone-ul personalului.
Desigur fiecare dispozitiv trebuie analizat din punct de vedere ergonomic, atât ca poziționare, drepturi de acces sau destinație. De exemplu poziționarea tastaturii să nu necesite o răsucire al utilizatorului sau drepturile de acces la recepție, setate specific activității acesteia.
Hardware
După ce ai ales programul cel mai bun, este timpul să optezi pentru hardware. Vestea bună este că cele mai multe cabinete aleg soluțiile Online. Avantajul acestor sisteme, pe lângă faptul că satisfac cerințele unui mod de viață flexibil, nu impun o investiție de hardware specific. Accesul se realizează pe bază de Browser sau aplicație mobilă şi conexiune la Internet.
Protecția datelor
Într-un cabinet Paperless, protecția datelor este absolut esențială, pentru a preveni pierderea sau furtul, datorită unor atacuri de Malware sau eroare umană. Sistemul de management implementat, trebuie cel puțin să ofere posibilitatea de a descărca datele înregistrate, personalizarea drepturilor de acces şi o trasabilitate al utilizatorului. De asemenea cabinetul ar trebui să deţină un protocol bine cunoscut de fiecare membru al echipei, care să fie ușor de aplicat şi de verificat.
Soluțiile de stocare şi arhivare ale programelor Online sunt o realitate şi cea mai bună opțiune pentru cei care doresc un sistem securizat şi ușor de folosit gen set-it-and-forget-it.
Este rândul tău
Pentru cabinetele medicale care fac pasul către Paperless, este crucial să evalueze procesele actuale care vor fi înlocuite cu o alternativă digitală şi să adopte o abordare sistematică. Recomandarea este o implementare treptată. De ex. ar trebui să începi cu implementarea unui sistem de management, după acomodare să faci pasul către semnarea digitală al documentelor, iar într-un final să te interconectezi cu aplicațiile dedicate pacienților, platforma de arhivare personală, etc.
Este un drum, nu neapărat ușor, dar valoros şi cu recompensă la final.
Pentru a afla mai multe despre EVOLVO, solicită astăzi o prezentare!

Folosește aplicațiile noastre

Demo gratuit

Pentru a vedea varianta demo al aplicației Evolvo completează formularul online sau trimite un email la adresa info@evolvo.ro. Vei fi contactat în cel mai scurt timp de către un reprezentant Evolvo, cine te va îndruma și va răspunde întrebărilor tale. Sau, cel mai convenient, ridică telefonul și sună-ne la +40 365 441 611!