4 moduri de a oferi cea mai bună experienţă pacienţilor
Un prieten îmi scria recent pe Facebook: “Nu înţeleg, care e problema cu firmele de la noi? Nu sunt deschişi să afle care este problema mea?!” Probabil şi tu ai experimentat această nepăsare atunci, când nu ai fost servit cum te aşteptai, chelneriţa nu ți-a zâmbit, angajatul de la primărie ţi-a vorbit pe un ton necioplit.
Ca să rămâi în mintea pacientului ca “cel mai bun medic”, trebuie să-i depăşeşti aşteptările!
Într-un cabinet, atât tu cât şi echipa ta, ar trebui să vă străduiţi să oferiţi servicii ireproşabile, nu doar din punctul de vedere medical ci şi ca întreaga abordare a pacientului. La urma urmei un pacient va judeca cabinetul tău, nu doar prin a te compara cu concurența ci şi prin prizma experienţelor sale cu alte firme, magazine, restaurante sau orice altă afacere care îi vinde ceva.
Ca să oferi unui pacient cea mai bună experienţă, ca să rămâi în mintea lui ca “cel mai bun medic”, trebuie să-i depăşeşti aşteptările.
- Implementează un sistem
Dacă vrei ca echipa ta să impresioneze pacienţii, implementează un sistem de management pentru a avea la îndemână toate informaţiile utile. Membrii echipei care interacţionează cu pacienţii trebuie să aibă la dispoziţie uneltele cu ajutorul căruia să cunoască detalii, pe care să le comunice pacienţilor şi să le pună în valoare pentru afacerea ta.
- Să ai o echipă entuziastă
Ori de câte ori recepţionera ridică telefonul şi răspunde unui apel, ar trebui să emane un ton prietenos. Pacienţilor le place să fie trataţi ca prietenii vechi. Dacă foloseşti un sistem care îţi permite identificare pacientului pe baza numărului de telefon, poţi ridica receptorul şi spune, “Bună ziua Domnişoara Alexandra, cu ce vă putem ajuta?”. Este o abordare total diferită faţă de situaţia în care nu recunoşti pacientul nici după ce se prezintă şi dai de înţeles că ai fost întrerupt din ocupaţia ta.
- Fii interesat de opiniile lor
Există două moduri de a convinge pacienţii că într-adevăr sunt importanți:
- Când un pacient pleacă din cabinet, recepţia ar trebui să-l întrebe cum au mers lucrurile şi dacă totul este în ordine;
- De asemenea poţi crea cu ajutorul unui sistem, un scurt sondaj, care te va ajuta să iei decizii administrative mai bune. În cazul în care apare vre-o plângere, asigură-te că faci totul pentru a soluţiona problema.
- Monitorizează
Atunci când un pacient a avut un tratament lung, medicul, un membru al echipei sau un sistem automatizat ReCall ar trebui să comunice cu pacientul, să-i ofere recomandări şi să-l întrebe cum se simte. Fii pregătit cu răspunsuri pentru întrebările frecvente şi atinge obiectivul principal, în care pacientul să fie convins că într-adevăr îţi pasă.
Evolvo te ajută să îți crești valorile!
Solicită o prezentare gratuită a software-ului Evolvo și vei primi mai mult decât un program de gestiune. Evolvo oferă o conexiune inedită cu pacienții care vor fi foarte mulțumiți, iar TU poți rămâne concentrat la ceea ce iubești mai mult! Cere prezentarePentru că înţelegem şi apreciem dorinţa dumneavoastră de intimitate, ne cerem scuze dacă acest mesaj a ajuns din greşeală la dumneavoastră, iar dacă doriţi să nu mai primiţi mesaje în viitor vă rugăm urmaţi instrucţiunile de dezabonare aici.
Vă mulţumim pentru înţelegere!